Samurai

 
Lite om min år med Sammy;
Han var iaf min bästavänn under två år,jag fick frågan om jag ville hyra han och de va de bästa min mamma tack ja till!;) iaf hösten/vintern var de värsta på den lilla ponnyn,han var shetland/arab så han var en blanding verkligen!
Han var tävlad LA,han kom från INGEN STANS! Han är än kvar på ridklubben,med en ny ryttare...
Iaf vi hade två tuffa år,jag våga inte hoppa rida på banan eller galoppera,hmm..man kan ju undra vad jag gjorde! vintern 2010,hoppade jag 20 cm på en klubbtävling,felfria jag levde på det länge!
Efter sommaren 2011,bestämmde jag mig,nu kör jag på! de gick framåt och framåt och vi hoppade red och kämpade,vi fick ett avbrott när ja inte ens våga rida på han..:( jag är så ledsen att jag inte ens våga lita på min bästavänn,sedan på våren...sista våren..jag visste de,jag  kände mig tvugen att åka iväg nånstans att hoppa...jag hitta en liten tävling och bestämmde mig för att åka på den,när dagen var kommen så borsta jag han i två timmar och var så nervös så jag ville svimma...min syster fick sätta på alla skydd och fläta svansen,mamma och pappa kom och koppla fast transorten..vi lasta han,han gick på som ingenting...jag lasta ur han efter 15 minuter och gick runt på tävlings platsen med han och prata med honom! Jag värmde upp och de gick sjukt bra,*ELVIRA OCH SAMURAI,VÄLKOMMNA IN PÅ BANAN* innan vi red in för vår första runda viska jag till han "de här klarar vi" jag red en flefri runda med en ganska seg ponny...vi fick en rosett och sedan var de dags för andra rundan...vet inte vad som hände men han blev rädd för nåt och galoppera iväg men jag blev så arg så jag fick damp och bara svängde mot hindret i FULL GALOPP,och vi kom över och sedan fick jag min andra rosett,sedan åkte vi hem! de där var de bästa jag gjort i hela  mitt liv!
Sedan rullade allt på och sedan fick jag tyvärr vinka av in ponny den 18 maj 2012,jag såg transporten rullade ut från parkeringen...där va de slut...<3
Lite blande bilder från våra år,ni ser vilka som är äldst;
 
 
 
 
 
Dom sista bilderna är från den sista dagen!<3 saknar dig älskling...<3
om ni vill kan ni läsa om våra år på..jikassammy.blogg.se eller jikassamurai.blogg.se
 
KRAM ELVIRA


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0